Nielson nieuwste stadsgids van Dordrecht

Nielson als Stadsgids

Nielson is vooral bekend als zanger maar wist je dat hij ook een trotse geboren en getogen Dordtenaar is? Hij neemt je graag mee naar de mooiste en zijn meeste favoriete plekken in de stad.

Aan de hand van de keuzes die je zelf maakt en prachtige video’s ontdek je de stad en kun je je bezoek aan de stad alvast plannen en natuurlijk alvast voorgenieten! Klik hiernaast om de video te starten.

Meer informatie over de samenwerking

Dordrecht Marketing & Partners heeft in samenwerking met Nielson en Chateau een nieuwe interactieve video gerealiseerd om het bezoekers en bewoners nog makkelijker te maken om de mooiste plekjes in de stad te vinden. Hiermee is Dordrecht de eerste stad die bezoekers op deze manier informatie geven. De video is terug te vinden op www.indordrecht.nl, dé website met alle informatie over de stad; winkelen, horeca, cultuur en actieve uitjes komen hier aan bod.

De bezoeker gaat aan de hand van zanger, en trotse Dordtenaar, Nielson op reis door Dordrecht. Wat maakt de stad zo bijzonder? En wat zijn de plekken die je als inwoner of toerist echt gezien moet hebben? Dit alles is samengevat in een interactieve video, waarin bezoekers aan de hand van de eigen keuzes tips voorgeschoteld krijgen.

Nielson: “Veel mensen weten het misschien niet maar ik ben een geboren en getogen Dordtenaar en trots op mijn stad. De historie, de prachtige panden maar natuurlijk ook de stad van vandaag de dag. Ik wilde de mensen ook een keer laten zien waarom ik zo trots op mijn stad ben en bezoekers van buiten de stad laten zien wat mijn eigen stad nu eigenlijk te bieden heeft. Tijdens de voorbereidingen en de opnamedag ontdekte ik zelf nog vele dingen! ”.

Danny den Braber, Dordrecht Marketing & Partners: “We zijn allereerst trots dat Nielson met ons wilde samenwerken om de stad nog beter op de kaart te zetten. Daarnaast hopen we met deze toevoeging op de site bezoekers nog meer te kunnen inspireren. Het is simpel en gemakkelijk: klik aan wat je interessant vindt en je wordt aan de hand meegenomen door de stad. Het mooiste is natuurlijk dat het allemaal bewegende beelden zijn en je gelijk een prachtige indruk krijgt van de stad”.

Hoe werkt het

Het systeem dat ontwikkeld is, werkt heel simpel. Bezoekers kiezen in eerste instantie wie ze zijn: een bezoeker of inwoner. Daarna krijgt men enkele keuzes en op basis van je interesses neemt Nielson je mee naar diverse locaties die je zeker moet ontdekken. Het mooiste is dat websitebezoekers deze informatie normaalgesproken juist met geschreven tekst en foto’s zien, en in dit geval ontdekt men de stad dus met bewegende beelden en gesproken teksten.