Dankzij inDordrecht hoef je gelukkig geen nieuwtje te missen. Een nieuwe boot bij Si Barone, speciale jongerenkorting bij Bibelot – hierover én over nog meer wetenswaardigheden informeren we je maar al te graag.
Volop Dordtse nieuwtjes!
‘Mooie dame’ in het Italiaans: dat betekent ‘Bella Signora’, de naam van de nieuwe boot van Si Barone. Het is een klassieke autoboot uit 1936 die weer helemaal gerestaureerd is. Sirio en Paula: “We waren nog altijd op zoek naar een boot als deze in verband met de ruimte aan boord. Ook kan je er goed op borrelen en dineren. De boot past ook qua stijl goed bij de rest van de vloot.” Si Barone heeft op dit moment vijf boten: Talamod voor maximaal negen personen, Elena voor maximaal tien personen, Felicità voor maximaal twaalf personen, Il Viaggio voor maximaal vier personen en dan nu Bella Signora voor maximaal twaalf personen. “We hopen dat onze gasten net zo enthousiast zijn als wij en we mensen een mooie tijd kunnen laten beleven aan boord van deze nieuwe beauty.”
Een giga-toonbank van zeven meter lang, mét roze koffiemachine erop en allerlei lekkernijen en bakgerelateerde producten: maak snel eens kennis met Coffeelicious Bakery Store! De lunchroom blijft gewoon hetzelfde; je loopt vanuit de nieuwe winkel naar de lunchroom. Je vindt in de winkel de heerlijke producten die Coffeelicious zelf maakt, zoals taartjes en cupcakes, aangevuld met etenswaren en non-food producten van andere leveranciers. “We kregen steeds meer vraag naar onze koeken,” legt Fiona Stoger uit over de uitbreiding met een winkel. “We hebben een pop-up store gehad bij de bakkerij en toen stond er altijd een rij voor de deur. Ook de koekverkoop vanuit de etalage in september was een gekkenhuis. Toen we het pand ernaast konden kopen, hoefden we daar niet lang over na te denken. Koeken zijn namelijk een trend en die gaan wij met de winkel zéker voortzetten. De toevoeging van de winkel is een mooie nieuwe stap voor Coffeelicious!”
Heel veel vrolijkheid en kleur: daar staat de nieuwe woon- en cadeauwinkel Jimmi Dutch Creative voor. En creatief, dat zijn eigenaren Jimmy Visschers en Niek Nagtzaam zéker. “Wij verkopen dingen waar je blij van wordt. Waar wij zélf blij van worden! En dat is vooral veel kleur. Sieraden, wenskaarten, spulletjes voor in huis, hondenkoekjes – van alles. Allemaal dingen die je niet zo snel in Dordrecht vindt. We hebben ook veel tweedehands artikelen die we zelf upcyclen en verkopen.” Jimmy en Niek keken van tevoren wat nog mist in Dordrecht en kwamen uit op cadeauartikelen die positiviteit uitstralen. “Wij proberen onze eigen trends te maken. Aangezien we van felle kleurtjes houden, kom je items tegen in bijvoorbeeld oranje en roze. We dachten: ‘we geven de mensen wat kleur’!
Of je nu komt voor een romantisch diner, een gezellige lunch met vrienden of een speciale gelegenheid, bij de gloednieuwe Restobar Vertu kun je rekenen op een warm welkom en gerechten die jouw zintuigen verwennen! In een sfeervolle ambiance en met een goed vibe geniet je van hippe shared dining. De naam zegt het al: je kiest kleine gerechtjes, die je met je tafelgenoten kunt delen. Eet bijvoorbeeld lekker aan de bar, iets dat steeds vaker wordt gedaan tegenwoordig. De gerechtjes zijn internationaal – van Aziatisch tot Zuid-Amerikaans. Restobar Vertu introduceert een wat nieuwe manier van koken, zoals met fermenteren en op Japanse houtskool. Veel ingrediënten komen uit een wat hoger segment, maar daar merk je niets van: je krijgt wat kleinere gerechtjes voor een schappelijke prijs. Met kaviaar of langoustines, dat wordt genieten! Ook van wijn, want Restobar Vertu heeft maar liefst 180 verschillende wijnen op de kaart staan.
Voelt het leven soms als één grote chaos? Eigen huis kopen? Haha, nee. Studieschuld? Uiteraard. Crisis op crisis? Classic. ‘We feel you’, vinden ze bij Bibelot. Daarom biedt het poppodium jongeren PECHKO, ofwel een pechkorting voor de pechgeneratie. Scoor 25 procent korting op alle evenementen bij Bibelot, met een jongerenticket dat alle jongeren tot en met 23 jaar kunnen kopen via de website. Per show – bijvoorbeeld ‘It’s not a phase, mom!’ op 30 mei – zijn zo’n twintig tickets beschikbaar. En koop je zo’n ticket voor jezelf of voor je kinderen, dan is het mogelijk dat bij de ingang van de zaal ter controle om legitimatie kan worden gevraagd. PECHKO is nu al een succes, volgens Chris Verheijen van Bibelot. “Deze speciale jongerentickets worden goed verkocht. Voor voorstellingen voor een jongere doelgroep, maar zeker ook voor die voor een wat oudere doelgroep. We zien echt dat er meer jongeren naar Bibelot toe komen. Het ziet er positief uit! We zijn dus blij dat we dit initiatief gelanceerd hebben.”