Het is al langer bekend, maar het wordt steeds duidelijker: Dordrecht is een ondernemende stad. Er komen meer en meer nieuwe winkels, ook de afgelopen weken weer. En is een pand nog niet helemaal naar de zin van een ondernemer? Geen probleem – flink verbouwen en de zaak is weer klaar voor de toekomst.
Ondernemers laten hun passie zien.
In 2020 begon Marco van Asch met een webshop in wijn, tijdens de coronaperiode. Dit smaakte letterlijk en figuurlijk naar meer, want hij opent nu een fysieke winkel aan de Voorstraat. Marco woont boven de zaak, hij pakte eerst zijn huis aan en daarna de winkel. Je vindt er een breed aanbod aan wijnen – van huiswijn tot champagne en alles ertussenin! Marco – die op locatie wijnproeverijen houdt – heeft het altijd al leuk gevonden om ondernemend bezig te zijn. “Ik vind het leuk om contact te hebben met mensen en dat kan niet via een webshop. Daar kun je je verhaal niet kwijt en in een winkel wel. Ik wil zo graag mijn enthousiasme met anderen delen! Heerlijk dat ik van mijn hobby mijn werk kon maken.” Je kunt wijn kopen in de winkel zelf, bestellen via de webshop en bij Vino Di Marco afhalen of je laat je wijnpakket lekker (gratis) in Dordrecht bezorgen.
MediaMarkt Dordrecht kijkt terug op een complete verbouwing, waarna de winkel heropend is. Je kunt naar hartenlust shoppen in de gloednieuwe winkel. Deze vestiging heeft sinds de opening tien jaar geleden een geweldige klantenkring opgebouwd. Ongetwijfeld heb je er zelf ook weleens rondgekeken, op zoek naar een elektronica product. Want die vind je genoeg bij MediaMarkt Dordrecht! “We zijn super trots dat nu ook onze vestiging is aangepast aan de nieuwe internationale formatstrategie, waarbij onderscheid wordt gemaakt in vier formats,” zegt vestigingsdirecteur Soner Demiralp. “Naast de Lighthouse, Small en Express, is nu ons assortiment als Core Centrum format, overzichtelijk op één etage te vinden en afgestemd op de specifieke wensen van onze klanten. En dat het aanslaat blijkt uit de enorm positieve reacties van onze klanten.”
Al toen Jennifer de Boer op de middelbare schoot zat, had ze het idee om een eigen lunchroom te beginnen. Ze deed daarna een opleiding horecamanagement en een ondernemersopleiding en werkte onder meer in een lunchzaak. Tot het idee van een eigen lunchroom écht begon te rijpen. Jennifer opende de deuren van haar Loki’s Room. Ze verkoopt servies in een wat luxer segment en geniet van je koffie, thee en gebak aan één van de tafeltjes in de zaak. Het gebak maakt Jennifer – die in haar zaak ook ijs verkoopt – helemaal zelf. ,,Fijn dat ik mensen een plek kan bieden om samen te komen en gezellig even wat te drinken met een gebakje erbij. Ik zit aan het randje van het centrum en merk dat er vooral veel mensen uit de directe buurt komen en toeristen. Klanten vinden het erg leuk dat ze het servies waarvan ze eten en waaruit ze drinken, kunnen kopen.”